Perth en Yallingup rondom Pasen - Reisverslag uit Yallingup, Australië van Stephanie Groot - WaarBenJij.nu Perth en Yallingup rondom Pasen - Reisverslag uit Yallingup, Australië van Stephanie Groot - WaarBenJij.nu

Perth en Yallingup rondom Pasen

Door: Steef

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

22 April 2014 | Australië, Yallingup

Allereerst ben ik ben zo teleurgesteld in de kwaliteit van mijn camera. Loop echt te overwegen om iets beters te kopen want zoals jullie zien, is het niet echt al te best.. :P Maar goed, genoeg geklaag! En nog even een opmerking: ik merk nu al dat ik soms in het Engels aan het denken ben dus het wordt een mooi zooitje qua spelling en zinsopbouw de komende blogjes. :D Hier is in ieder geval mijn verhaal van het afgelopen paasweekend. Enjoy! :P

Vrijdag vertrokken Kat, Susan en ik met de auto naar Yallingup 4 uur rijden ten zuiden van Perth om te gaan kamperen. Eenmaal aangekomen kwamen we er tijdens het opzetten van de tent (ons kasteeltje zo groot) achter dat we een lekke band hadden gekregen. Deze was binnen tien minuten leeg. Maar we hadden geluk met een handige buurman dus de reserve zat er zo op. Die middag kwam een andere vriendin van Susan en Kat ook even op bezoek, Kate. Zij werkt daar op verschillende wijnboerderijen en daarom zijn haar handen best paars van alle tannine. We hebben die eerste dag lekker bij de tent gehangen, zijn even naar zee gelopen en hebben worstjes gebakken op de community BBQ om deze ausi style op te eten (op brood met ketchup :P). Ik had gelukkig ook geregeld dat Kate uit eigen tuin wat groenten mee had genomen. Die meid heeft groene vingers en een gevoel voor koken was mij opgevallen dat weekend. Het koelde trouwens wel flink af en over het algemeen vond ik de temperatuur (vooral ‘s nachts!!) flink tegenvallen, haha.

De volgende dag waren we er al vroeg bij om met zen alle lux te ontbijten vlak naast een wijngaard. De rest van de dag zijn we gaan rondrijden naar verschillende wijnboerderijen. Ik ging natuurlijk voornamelijk alle zoete wijn en dessert wijn proeven. :D Savonds was ik even alleen naar het strand gelopen want het was mij al opgevallen hoeveel sterren er te zien waren de avond ervoor. En omg echt zo mooi! Het is ZO jammer dat wij in NL dit niet zien door alle lichtvervuiling! De milkyway was zelfs te zien. Kat zei dat het nog mooier kon bijv. toen ze aan het hicken was in Nieuw Zeeland. Nu wil ik dat ook als ik dat fysiek aan zou kunnen, haha.

Anyway, zondag was een relaxte dag want we zijn naar een chocolade fabriek geweest, hebben wijn gehaald bij een organic winery en zijn gaan wandelen in de omgeving (Hamelin Bay). We waren op en gegeven moment gestopt bij een bos met alleen maar het zelfde type boom waarvan de bast er niet omheen zat. Het lag allemaal op de grond en daarom waren de bomen stronken erg licht en mooi roodachtig van kleur. Heel apart. Het leek wel een sprookjesbos. :D Zondag avond was er een ‘Sunday Session’ bij Caves (een pub tegenover onze kamping). Dat houdt in: live muziek, dure drank (want het is Australië dus alle drank is onredelijk duur), publiek tussen de 20-30 en een hoop gefrituurde snacks (dat was ook gelijk mijn avondeten). Er waren wel veel kliekjes maar gelukkig waren onze aardige kampeer buren er ook en hebben we de rest van de avond met hun gezellig gedaan.

Helaas moesten we om 6 uur al weer op de volgende dag om voor de terugkerende file naar Perth uit te zijn. Eenmaal terug zijn Kat, Prawi en ik naar het strand gegaan om even een juice te halen en een frisse duik te nemen. Kat durfde het niet aan (te koud door de wind). Ik kwam er achter dat ik al twee jaar niet in de zee had gezwommen…(!!!) En deze zee is natuurlijk vrij ruig (prachtig maar ruig) in vergelijking met ons grauwe zeetje. Hier moet je je echt schrap zetten als er een golf aan komt.. of gewoon kopje onder gaan om te voorkomen dat je omver wordt gegooid. :P
Thuis hadden we een etentje met wat vriendinnen van Shelley. Ik heb natuurlijk een heerlijke bijdrage geleverd in de vorm van een classic steef death by chocolate taart en gevulde portobello’s. ;) Kat was al vroeg ter bedde gegaan ivm werk de volgende dag dus ik ben gaan skypen en heb even alle fotos van de afgelopen week op me pc gezet.

Dinsdag was mijn relax dag (after all, it is vacation time :D). Dat hield in: uren lang in de zon liggen in de tuin met een muziekje erbij, even naar de haven gaan met Ornella en daar een beetje shoppen voor haar Canada tripje, sporten achterin de tuin en dit soort verhaaltjes typen. ;) Vanavond vertrekt Shelley terug naar John in Afrika. Het plan is dat ik morgen met Prawi naar de stad ga en donderdag met Susan ga mountainbiken op Rottnest eiland. Wel vet dat beide mij willen entertainen en rondrijden terwijl Kat op werk is.

  • 22 April 2014 - 19:12

    Aafje:

    Wat een lgaaf verslag Stephanie! Het is net of ik je hoor praten.
    Geniet maar fijn; doe niet te veel, want je mag niets doen hoor in je vakantie! Kan jij dat eigenlijk wel? :)
    Gaaf dat je deze blogs bijhoudt. Wij vinden het in elk geval erg fijn om van je te horen, of het Engels of Nederlands is, dat maakt niets uit hoor.
    Ik zal het uitprinten voor Oma.
    Liefs van Aafje en Frank xxxxxxx

  • 22 April 2014 - 23:09

    Linda:

    Hey Meis,

    Fijn om van je te horen en leuk dat je het zo naar je zin hebt! Ben jaloers!
    Geniet ervan.

    Liefs,

    Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

Actief sinds 31 Maart 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 8790

Voorgaande reizen:

13 April 2014 - 15 September 2014

Vlucht details

Landen bezocht: