Twee dagen Dubai (VAE) en Perth (AUS) - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Stephanie Groot - WaarBenJij.nu Twee dagen Dubai (VAE) en Perth (AUS) - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Stephanie Groot - WaarBenJij.nu

Twee dagen Dubai (VAE) en Perth (AUS)

Door: Steef

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

17 April 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dus op 13 april om 21:40 vertok ik naar Dubia. Ik vloog met Emirates dus dat was luxer dan de KLM vluchten die ik vroeger gewend was. Je kon bijvoorbeeld zelf kiezen wat je wilde kijken. Dus ik heb me vermaakt met afleveringen van Modern Family en de twee jongens van 15 en 17 die een swim meet hadden gehad in Eindhoven. Liselotte had voor mij de beste stoel geregeld en zelf een taart voor mij besteld die ik tijdens de vlucht kreeg van een van de stewardessen. Eenmaal in Dubai heb ik de metro gepakt naar de halte vlak bij het hoge appartementen complex van Liselotte. Ik zag alleen maar glas, marmer, hoge torens en palmbomen! Suus (een vriendin die ook op bezoek was) en Lies kwamen mij ophalen.
Nadat we mijn tassen hadden gedumpt zijn we de stad in gegaan. Onze eerste stop was een nieuw deel, Dubai Marina genoemd. Hier heb je goed uitzicht op de Burj al Arab. Verder waren en winkeltjes met kraampjes vol met servies, huis decoratie stukken, typische I (L) Dubai touristen zooi. Ik kon niets kopen want ik ben niet van plan om 5 maanden daarmee rond te lopen, haha.
We hebben bij dat complex wat gedronken en zijn daarna op een bootje een tour gaan maken rondom het hotel en de Burj al Arab. Je mag er echter niet te dicht bij komen ivm de privacy van de badgasten op het stuk prove strand. Het was wel flink heet geworden tegen die tijd. Maar ik vond het alleen maar lekker om opeens in een oven te lopen. Lang niet meer gehad. Na het boottochtje gingen we weer even terug naar het appartement want ik was erg moe geworden. Moest even twee uurtjes slapen aangezien ik in het vliegtuig maar 3 uur had geslapen.
Die middag zijn we om half vier opgehaald door onze gids voor de Dessert Safari! We zijn richting woestijn gereden (toch nog wel een end). De banden moesten daarna zachter geworden gemaakt voor meer grip in het zand. We zijn dus door de woestijn gaan scheuren en het was echt hilarisch! Onze grappige en lichtelijk gestoorde gids had ons op een hoge duin neergezet waar we veel mooie foto’s konden maken. Het was echt een surrealistische omgeving. Alleen maar zand duinen… Prachtig hoe de ribbels in het zand zijn geblazen door de wind. Ik ben ook zelfs nog van een duin af gesnowboard. Jeetje, wat is het zwaar om dan weer omhoog te komen, haha. Toen we verder gingen werd mij de optie aangeboden om uit het raam te hangen. Dat sla ik natuurlijk niet af! Je moest op het raam zitten en jezelf vasthouden aan het ijzeren kooi van de auto. Ik kan mezelf wel vasthouden dus ben de uitdaging aangegaan. Dat was wel heel stoer en natuurlijk heb ik er wat blauwe plekken aan over gehouden. Na een bezoek aan een race kameel boerderij zijn we snel doorgereden naar een soort toeristen verzamel kamp waar we konden BBQ’en. Eerst heb ik nog wel even op een kameel gereden! Er was tijdens het eten een optreden van een buikdanseres en een man die in een soort verlichte frisbee jurk ook een bepaalde draai dans deed. Je kon henna laten zetten en Shisha roken. Alles hoorde bij het safari pakket.
De volgende ochtend waren we er al vroeg bij en was het doel van de dag om ergens hoog op een gebouw te komen zonder dat we 50 euro zouden betalen. Eerst zijn we naar een mega grote mall gegaan vlak naast de Burj Khalifa (het hoogste gebouw van de wereld, wel 828 meter). We hebben geluncht bij the Mango Tree, een Thais restaurant met uitzicht op de fonteinen show die om een uur en half twee werd gehouden. Vervolgens wilde we voor een mooi uitzicht naar een bepaalde bar in een hotel. Maar deze zou pas open zijn vanaf een uurtje of 6 dus zijn we naar een ander hotel gegaan een metro halte verder. Daar op het dak in de hitte een lekker mango sapje gehad voordat we weer terug moesten naar het appartement om mij weer in te pakker voor de reis naar Perth.
De vlucht naar Perth van die avond was lekker rustig en ik heb toch nog vier a vijf uur kunnen slapen. Shelley (moeder van Katherine) kwam mij ophalen van het vliegveld. We zijn even naar een vriendin van haar geweest en kwamen in de middag aan bij hun huis in de Hillary’s wijk. Na een late lunch ben ik weer even gaan slapen want me wallen werden er ook niet minder op. Kat kwam na haar werk thuis en toen hebben we gewoon rustig aan gedaan en samen de koelkast geplunderd. Ik heb die avond nog lopen skypen en was wel opgelucht dat alles werkte wat dat betreft!
De volgende dag ben ik vroeg in de ochtend mee gegaan met Shelley voor koffie met wat vriendinnen. Heb in ‘the Cheeky Cafe’ een ‘Imuum Booster’ smoothy gehad en muffins gedeeld met de dames. Ik heb in de middag lekker even in de tuin kunnen liggen, snel geluncht met Shelley en ik heb even in de lokale haven rondgelopen die middag. Het werd al wel wat frisser eind middag dus was rond vieren weer terug. In de vroege avond heeft Shelley mij naar Perth gereden om dan vervolgens Kat en Prawi (haar vriend) daar te ontmoeten. We zijn naar een wereld food market gegaan (deze wordt elke vrijdag gehouden). We hebben ons volgepropt met deep-fried Colombiaans en Mexicaans eten. Het lekkerste was het chilli choco ijs. Chocolade ijs maar dan met een afterburn! Eenmaal thuis even ingepakt want vanaf morgen gaan we drie dagen kamperen in Yallingup ten zuiden van Perth. Ben benieuwd!

  • 17 April 2014 - 22:28

    Tanya:

    Lekker verhaal steefje! Heel precies ;)
    Wel fotos bij plaatsen he!
    Laat me weten wanneer je wilt skypen, is hier ook pasen dus vrij!! :)
    Kus!!!

  • 18 April 2014 - 13:40

    Boyd :-):

    Steefie! Loop je je zelf niet voorbij? Je hebt 5 maanden de tijd he! Haha lekkere actieveling ! :-) super veel plezier nog en ik spreek je snel!

    Groetjes en een knuf vanuit het kikkerlandje & de seat! Xxx

  • 22 April 2014 - 09:50

    Renate:

    Lekker bezig steef!! Veel verhaaltjes schrijven, dan heb ik ook wat leuks te doen op kantoor.. aangezien jij er nu niet meer zit, kan ik me dan toch met jou vermaken :-)

    Kusss, en doe voorzichtig!!

    Renate

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

Actief sinds 31 Maart 2014
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 8789

Voorgaande reizen:

13 April 2014 - 15 September 2014

Vlucht details

Landen bezocht: