Perth deel 3 en Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Stephanie Groot - WaarBenJij.nu Perth deel 3 en Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Stephanie Groot - WaarBenJij.nu

Perth deel 3 en Sydney

Door: Steef

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

01 Mei 2014 | Australië, Sydney

Ik ben nu al twee dagen in Sydney! Alles gaat goed en ik schrijf dit vanuit mijn hostel (prima te doen hier) bij King’s Cross. Ik zal even op een rijtje zetten wat ik de afgelopen week allemaal heb gedaan.

Toen ik vorige week nog in Perth was, ben ik woensdag op tour genomen door Prawi (vriendje van Kat). Ik heb de stad vanaf alle kanten mogen bewonderen en heb gezellig met hem koffie gedronken (al maak ik nu nooit meer de fout om een ‘traditional latte’ te bestellen). Het viel me tijdens het wandelen steeds op dat alle bomen hier sterke geuren hebben. De ene ruikt naar een sauna en de ander naar wiet.. Heel apart! ’S avonds heeft prawi spicy BBQ worstjes gemaakt en heb ik uiteindelijk een marmercake gebakken. Ik moet, zoals de meeste van jullie wel weten, bakken als er een goede keuken in een huis zit. :D

Donderdag zijn Prawi, Susan en ik naar Rottnest eiland geweest. We hadden de mountainbikes mee genomen om dan het eiland door te fietsen wat iedereen zowat doet. Het is ongeveer elf kilometer lang en bestaat voornamelijk uit heuvels, stranden en zoutvlaktes. Het leukste van dit eiland zijn de diertjes die het bewonen, namelijk de Quokka’s. Zij maken deel uit van de Wallaby family en lijken op een combi tussen kangaroos en ratten, haha. Ze komen op het vaste land bijna niet voor en dat is jammer want ze zijn super super schattig! Die avond hadden we thuis bij Kat een BBQ met een aantal van haar vrienden. Ik had onder andere paps zijn famous whisky en curry sausjes gemaakt (waar iedereen gek op was). Het was erg gezellig en Kat kon het ook wat later maken omdat het vrijdag een public holiday was.

Vrijdag kwam ik er achter dat mijn vlucht tijden waren veranderd van die avond. Na dat ik had gebeld met Jetstar met wat gedoe, had ik besloten om uiteindelijk mijn vlucht naar Sydney pas dinsdag te nemen. Met name omdat ik Kat dan langer kon zien, ik langer daar in het zonnetje in de tuin kon liggen en ik lekker mijn gang kon gaan in haar huis.

Die middag zijn we (Kat, Prawi en ik) naar Kings Park gegaan, dat uitkijkt op de stad. We hadden nog allemaal BBQ restjes en hebben een soort categorieën spel gespeeld (ik heb gewonnen mahahaha). Zaterdag ben ik met Kat langs de kust gaan fietsen om even te sporten enzo. Ik op de mountainbike en zij op haar supersonische zwart roze racefiets. Dus dat was pittig. Ook nog drijf geregend op de terug weg maar we waren wel hardcore bezig, haha. Die avond hebben we Mexicaans gekookt en zijn we naar de film gegaan (The Budapest Hotel- top film).

Zondag zijn we met Tanya (een vriendin van Kat )en haar golden retriever naar het honden strand gegaan. Ik heb in de middag lekker in de tuin gelegen wat mij sowieso de hele week al goed was bevallen. Kat houdt onwijs van bepaalde sesam burgers (vega) uit Yellingup dus had ik het idee om ze na te gaan maken met Hummus en al. Ze waren echt super goed gelukt dus dit ga ik in NL ook nog eens maken. Wat ook relaxt was, is dat Kat digitale tv heeft. Dus ik heb me natuurlijk vermaakt met kookprogramma’s van bijv Gordon, Nigella en Jamie. :D

Maandag moest Kat weer aan de arbeid, dus ben ik gaan fiesten naar het Pimmaroo Cemetary want in dat park wonen Kangaroos. Die moest ik natuurlijk zien! En omdat die beestjes daar tussen de begraafplaatsen leven, mogen mensen alleen maar plastic bloemen neerleggen. Fleurig maar ook wel een beetje over de top, als je het mij vraagt. Ik heb die avond pompoensoep gemaakt en een pasta met chorizo. Ik was ook nog even naar het strand gefietst rond zessen voor de zonsondergang. Apart om dan alleen naar te kijken. But there’s a first for everything I guess!

Dinsdag ochtend heb ik lekker uitgeslapen, in de zon gelegen, de hond uitgelaten, boodschappen gedaan, zooi ingepakt, gekookt en lekker niets gedaan. Die avond hebben Kat en Prawi mij gedropt op het vliegveld van Perth. De vlucht naar Sydney was vrij vermoeiend want ik moest de ochtend overstappen in Melbourne. Totaal maar drie uurtjes geslapen dus eenmaal aangekomen in het hostel (prima kwaliteit) moest ik even een uurtje bijkomen. Werd ook echt pas wakker toen er voor mijn neus werd stof gezogen in de kamer. Ik had ook even wat eten ingeslagen zodat mijn lunch of ontbijt voor de komende dagen ook lekker goedkoop is.
Mijn eerste middag in Sydney had ik natuurlijk besloten om maar gelijk naar het Oprah House te lopen. Ik wilde er zijn voor de zonsondergang dus moest flink doorlopen. Daarna lekker thais gegeten in een goedkope pub en ben daar Jivan (26) tegen gekomen. Hij is piloot en was even een dagje in Sydney. Hij heeft mij op wat drankjes getrakteerd dus nu is de deal dat ik hem trakteer in Singapore (waar hij woont).

Ik zat op een gegeven moment buiten op een bankje op hem te wachten rond half twaalf ongeveer. Ik had gewoon me spijkerbroek aan, slippers en trui dus niets boeiends, kwam er een man naar mij toe die het volgende vroeg: excuse me darling, are you working tonight? Dus ik had zo iets van wat… Maar ik wist niet hoe ik moest reageren dus het eerste wat eruit kwam was : No, I’m sorry… Whahaha. Dus dat was apart maar vind het alleen maar grappig eigenlijk.

Vandaag had ik besloten om naar de Taronga Zoo te gaan, ten noorden van de stad en per veerboot bereikbaar. Ben toch maar naar de haven gelopen dus mocht van mezelf wel een bolletje witte chocolade fudge ijs, haha. De dierentuin was echt top! Alleen jammer dat koala’s vasthouden geld kost. Ik heb ook gewoon lekker in het gras gelegen in het zonnetje. Heb echt mazel met het weer trouwens. Eind middag terug naar het hostel om even met Tanya te skypen (wat een geregel dat 8 uur tijdsverschil…)en dit maar een even te schrijven. Moet nog verzinnen wat ik doe qua eten en entertainment vanavond maar ik zie wel.
Foto’s volgen nog! Het uploaden wil niet op dit stomme pctje, haha.

  • 01 Mei 2014 - 13:39

    Fleur:

    Lieve pipo, dit klinkt goed allemaal! Geniet ervan! Ik kan voor uitgaang in Syndey trouwens nog Golden Sheaf aanraden. Al nieuwe hostel buddies? Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

Actief sinds 31 Maart 2014
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 8776

Voorgaande reizen:

13 April 2014 - 15 September 2014

Vlucht details

Landen bezocht: